Monday, December 5, 2011

Toode


Toode on kui vahend või abinõu inimeste vajaduste ja soovide rahuldamiseks.
Tooted on nii kaubad kui ka teenused. Peamiseks erinevuseks nende vahel on see, et kaubad on materiaalsed, teenused aga mittemateriaalsed tooted.
Terviklik toode on kaupade ja teenuste kombinatsioon. Tähtsad on mõlemad pooled. Kliendi seisukohast on oluline mitte ainult tuum- ehk põhiteenus, st see, mida ta saab (näiteks ilusa maja või ehitusmaterjali ehituspoest), vaid ka see, kuidas ta selle saab ehk teenindusteenus (sõbralik teenindamine või ebasõbralik (mitte)teenindamine, atmosfäär, usaldatavus, kiirus jne). Materiaalsetel kaupadel ja teenustel kui toodetel on mitmeid sarnasusi (mõlemal on näiteks oma nimetus ja hind), samas on neil aga mitmed väga olulised erinevused, mistõttu ei saa neid disainida ehk kujundada, arendada, luua ehk „toota”, turundada ja müüa ühtmoodi.
Toote tutvustamise põhitunnused:
Tooraine kvaliteet
Tarbimiskvaliteet
Kasutamine
Toote kvaliteet
Tehnilised näitajad
Töötlemisviis
Valmistaja usaldatavus
Müüja usaldatavus
Otstarbekohasus
Säilitamine esialgsel kujul
Disain, väljanägemine
Kaasaegsus
Garantii, ümbervahetamine
Vigade parandamine
Kui hõlbus kasutada
Hooldamine
Säilimine, vananemine
Ilmastikukindlus
Kasutamiskõlblikkus


Hind
Konkurendist soodsam, säästlikkus, töökindlus, ökonoomia, tasumise võimalused, hoolduskulud.
Tarbimisiga. Hinnang, prestiiž.
Tegutsemisviis
Teenindaja peab arvestama kliendi vajadusi ning eripära ja käituma vastavalt kliendi vajadustele. Seega iga firma jaoks peaks olema olulisel kohal kliendikesksus.
Kliendikesksus tähendab seda, et esmatähtis on alati klient.
Kliendikesksus on mõtteviis ja ka tegutsemisviis, kus iga klient on ainulaadne oma soovide ja vajadustega. Olgu eesmärgiks maja ehitamine või auto remont, parima lahenduseni jõuab klient ikkagi koostöös eriala spetsialistiga, kellega koos arutatakse ja otsitakse sobivaid lahendusi, lähtudes kliendi vajadustest.

Mida saame teha, et kliendid tuleksid tagasi:
  1. Teenindada klienti sõbralikult
  2. Tagada kasutatava tehnika kaasaegsuse 
  3. Klienditeenindaja peaks olema oma ala profesionaal 
  4. Klienditeenindaja peaka samastuma kliendiga
  5. Pakkuma kiiret teenindus


No comments:

Post a Comment